Dictatura celor multi

by

Tot felul de opinii exprimate pe bloguri legate de ultimul Netoo şi despre iniţiativa codului deontologic. Spre surpriza mea majoră, multe, mult mai multe opinii contrare, chiar venind din partea participanţilor la această întâlnire.

Totuşi, în problema transformării acestui grup în societate cu răspundere limitată, eu nu le găsesc vina doar iniţiatorilor. Este normal, zic eu, să îţi doreşti putere. Orice bărbat simte nevoia de a domina, de a fi recunoscut că „mai bun”. Iar instinctele animalice, oricât de civilizaţi am fi, nu pot fi stăpânite chiar atât de uşor.

Vina cea mare este a celor care aderă la asemenea platforme program. Ei sunt marii vinovaţi. Datorită lor se întâmplă aceste lucruri. Ce ar fi fost Germania nazistă dacă Hitler nu ar fi fost votat de 40 de milioane de oameni?

Ca în orice grup de acţiune, interesele diferite iar suportul faţă de idee are baze diferite. Unii, destul de puţini, îşi dau suportul în speranţa că vor face parte din grupul conducător şi vor obţine şi ei puţină recunoaştere naţională (stai liniştit Christiansen, nu eşti singurul şi nu e ruşinos.) Alţii şi aici sunt cei mai mulţi, sunt masa de manevră. Acei gura cască care se duc oriunde, numai să simtă că au un lider.

Desigur, pot fi şi voi fi contrazis. Dealtfel, este o ţară liberă, că doar de asta s-a murit în ’89, nu? Nu doar ca să aibă de ce să protesteze bleggerii, 17 ani mai târziu.

8 răspunsuri to “Dictatura celor multi”

  1. Carmen Holotescu Says:

    Buna,

    Ce am inteles eu urmarind acest contra-blog este ca este scris de Arhi, nu?

    Merita a fi petrecut atata timp doar pentru a critica pe altii?

    Intreb si eu, numai bine,
    Carmen

  2. Arhi Says:

    Arhi este numai unul din cei ce scriu::). Chiar nu consuma mult timp, absolut deloc. Si da, merita sa imi pierd timpul, atata timp cat spun ce am pe suflet.
    Nu este un contra blog, mai ales urmarind un post scris de altcineva, ci este o alternativa la netoo. Si chiar voi propune sa ne adunam la o bere, odata, noi astia mai blegoo.

  3. Christiansen Says:

    Nu are importanta cine scrie acest blog, daca isi face timp sa citeasca cu oarecare atentie si articolele la care face referire. L-as invita sa mai citeasca inca o data ce am scris eu referitor la Netoo 5, dupa care sa editeze articolul „Dictatura celor multi”. Sunt convins ca isi va da seama ca are cateva scapari vis a vis de intelegerea anumitor lucruri … Nu de alta, dar as putea trage o concluzie gresita despre autorii „blegoo” …

  4. blegoo Says:

    Christiansen, tu ai venit cu ideea de a organiza Netoo ca o asociatie, cu reguli stricte, care daca nu sunt urmate, buff, out. Ce am putea intelege de aici?

  5. Christiansen Says:

    Te rog sa recitesti INTREGUL articol … si sa te apleci mai mult asupra paragrafelor 5 si 6 unde vorbesc de Iulian si Adrian … dupa care sa incerci sa simti tonul abordat de mine in general. Dupa aceea poate analizam si intentiile mele si iti impartasesc din motivele pentru care mi-am facut blog …

  6. gramos Says:

    mie-mi pare rau ca toata lumea se uita doar la netoo si aproape nimeni n-a observat (pe wordpress, cel putin), ca bloggerii incearca sa se intalneasca, cunoasca etc. si in alte parti 🙂

    ma gandesc acum la cei de la Cluj Blogroll, de pilda.

  7. Arhi Says:

    it’s all about advertising, heh?:))

  8. Blegoo » Aniversare (avanpremiera) Says:

    […] desi nascut cu vreo luna mai devreme, a luat imediat atitudine; eforturile lui (Blegoo 1.0) au fost decisive in demiterea si inmormantarea cu pompa si onor al […]

Lasă un răspuns

